Terugblik OVB-netwerkbijeenkomst: Toekomst van de Ceintuurbaanzone

Op donderdag 26 september 2024 vond er een OVB-netwerkbijeenkomst plaats bij Golfclub Zwolle. Het thema van de bijeenkomst was een boeiende, namelijk de toekomst van de Ceintuurbaanzone.

Voor deze bijeenkomst hebben wij Jorn van der Veen van de gemeente Zwolle en Hilde Blank van het door de gemeente aangestelde Buro BVR Adviseurs Ruimtelijke Ontwikkeling uitgenodigd om hun verkenningen over dit onderwerp te presenteren. Het was een geslaagde bijeenkomst met een goede opkomst!

De bijeenkomst begon met een welkomstwoord van OVB-bestuurslid Jolanda van der Veer. Er werd gesproken over de ontwikkelingen binnen de vereniging en de plannen die momenteel op de agenda staan. Hierbij kwamen onder andere het OVB-Leasefietsplan, de OVB Golfstart, het OVB Ledenwervingsoffensief en het OVB-Deelfietsplan ter sprake. Berry Leerentveld vertelde kort nog wat meer over de Golfstart.

Vervolgens namen Jorn van der Veen van de gemeente Zwolle en Hilde Blank van Buro BVR Adviseurs Ruimtelijke Ontwikkeling het woord. In opdracht van de gemeente Zwolle heeft Buro BVR hoofdopgaven en thema’s die de gemeente belangrijk vindt samengebracht, om toekomstige ontwikkelingen te laten aansluiten bij het DNA van Zwolle. Buro BVR heeft een ontwerpend onderzoek uitgevoerd waarin de volgende invalshoeken aan bod kwamen: klimaatadaptie en menselijke maat; woonmilieus en gezondheid; stedelijke economie en nabijheid; en mobiliteit en brede welvaart. De uitkomsten van het onderzoek werden gepresenteerd. Er volgde een interactieve sessie waarin de ondernemers door middel van verschillende tafeldiscussies werden gevraagd mee te denken over kansen en mogelijkheden in relatie tot de ontwikkeling van de Ceintuurbaanzone. Op deze manier kregen de lokale ondernemers de gelegenheid om hun mening te delen over de gepresenteerde verkenning van Buro BVR.

Uiteraard werd de bijeenkomst afgesloten met een heerlijk hapje en drankje, en was het tijd om te netwerken. Er werd nog nagepraat over de uitkomsten van het onderzoek en de tafeldiscussies. Tot slot was er de mogelijkheid voor de ondernemers om heerlijk te dineren bij Golfclub Zwolle. Het is mooi om te zien dat onze vereniging groeit, er mooie én grote stappen worden gemaakt en vooral dat we dit samen kunnen bewerkstelligen. Als bestuur van de OVB kijken wij terug op een geslaagde en inspirerende bijeenkomst. Graag bedanken wij alle aanwezigen voor hun komst en bijdrage.

Volgende bijeenkomst op 28 november

De volgende OVB-bijeenkomst staat gepland op donderdag 28 november. Klik hier om je alvast aan te melden. Voor meer informatie over de bijeenkomst kun je onze website en social media kanalen in de gaten houden.

Word lid van Ondernemersvereniging OVB
Nog geen lid van OVB, maar wel ondernemer op ons mooie bedrijventerrein? Neem dan contact op via info@ondernemersvereniging-ovb.nl, of met Berry Leerentveld via 06 – 53 96 23 34 en kom eens vrijblijvend langs bij een van onze bijeenkomsten.