In gesprek met... Sjoerd-Jan Feenstra

Ondernemersvereniging OVB is er voor ondernemers en ondernemingen van het bedrijventerrein Oosterenk, Vrolijkheid en Berkum in onze mooie stad Zwolle. Wij verbinden netwerken aan elkaar en waken over het ondernemersklimaat. Wij organiseren verschillende (sportieve) evenementen rondom ons bedrijventerrein en zorgen voor een goede mix van gezelligheid, effectieve business en vitaliteit. Ook geven wij onze leden graag een podium tijdens onze bijeenkomsten, maar ook via onze onlinekanalen.

Wij gaan onze leden de komende tijd onder de aandacht brengen met hun mooie verhalen. Wij zijn het gesprek aangegaan met Sjoerd-Jan Feenstra van o.a. McDonald’s restaurant Zwolle-Noord.

Een organisatie volop in beweging

McDonald’s is als grootste restaurantketen ter wereld, uit veel landen en steden niet meer weg te denken. De Franchisenemers van McDonald’s Nederland werken wekelijks samen met hun restaurantteams om ruim 3,2 miljoen gasten lekkere producten en excellente service te bieden. Eén daarvan is Sjoerd-Jan Feenstra, Franchisenemer van de McDonald’s restaurants in Heerde, Kampen, Zwolle-Zuid, Zwolle-Centrum en natuurlijk Zwolle-Noord. Zelfstandig ondernemer ‘onder de vlag van’ en samen met ruim 500 medewerkers blijft McDonald’s Heerde, Kampen en Zwolle zich continu ontwikkelen met veel aandacht en lokale betrokkenheid. Altijd met de kernwaarden kwaliteit, service en kraakhelderheid als centraal uitgangspunt. Van een heerlijke burger tot goede koffie van McCafé. Van snelle service in de McDrive tot het bezorgen van een maaltijd aan huis. Een organisatie volop in beweging.

Samenwerken en betrokken ondernemerschap
McDonald’s staat midden in de samenleving. Door als McDonald’s Heerde, Kampen en Zwolle heel actief ons wereldwijde motto ‘Think Global, Act Local’ uit te dragen blijft het niet bij woorden maar ook bij daden. Samenwerken en betrokken ondernemerschap zit bij ons in de genen. Samen kom je verder. Dat geldt natuurlijk ook voor een ondernemersvereniging. Communiceer helder, luister goed naar de leden en zet grote stappen samen. Misschien ga je dan iets langzamer maar je komt wel verder. Zo vormen wij een goede spreekbuis richting de Gemeente en zijn wij een waardevol netwerk onder elkaar. Beter een goede buur…

Met stilstaan kom je niet verder

In deze bizarre tijd wil ik de leden meegeven dat je met stilstaan niet verder komt. Zoek ten alle tijden de kansen om te blijven bewegen. Dan ga je straks in goede tijden weer sneller.

Wist je dat wij bijna 24 uur per dag open zijn (in niet Corona tijd) en dat er in Zwolle-Noord ruim 150 mensen werken? En dat er daarvan op een gemiddelde zondagavond tussen 16-20 uur 55 tegelijk werken? Ons record maar liefst 145 auto’s per uur door de McDrive is?

Wij stimuleren als organisatie elke vorm van beweging

Vanuit McDonald’s zijn er verschillende programma’s om onze medewerkers in beweging te krijgen. Letterlijk maar ook in hun ontwikkeling. Het platvorm Good Habitz is daar een mooi voorbeeld van. Verder stimuleren wij als organisatie elke vorm van beweging. Zo nemen wij ieder jaar abonnementen af voor het Openlucht Zwembad en op dit moment is er een groep medewerkers hard aan het trainen voor de HomeRun. Dit is een soort sponsorloop waarbij geld opgehaald wordt voor het Ronald McDonald Huis Zwolle. Een mooi voorbeeld waarbij het mes aan twee kanten snijdt. Sportief bezig zijn en iets goeds doen voor onze partner en goede buur.

Je bent van harte welkom voor een rondleiding of een lunch

Mocht jij alleen of met je team een presentatie over mijn restaurants met rondleiding en lunch willen organiseren; je bent meer dan welkom! Vele bedrijven en teams gingen je voor!