In gesprek met ons nieuwe lid.... E&CO!

Ondernemersvereniging OVB is er voor ondernemers en ondernemingen van het bedrijventerrein Oosterenk, Vrolijkheid en Berkum in Zwolle. Wij verbinden netwerken aan elkaar en waken over het ondernemersklimaat. Daarnaast organiseren wij verschillende netwerkbijeenkomsten, waarbij we onze leden graag een podium geven. Dit doen we ook via onze online kanalen.

We verwelkomen E&CO dan ook graag als nieuw lid. We zijn het gesprek aangegaan met de oprichters Lars Visscher en Nick Buitenhuis, en stellen de organisatie met genoegen aan jullie voor.

Over E&CO
E&CO is een projectontwikkelaar gericht op duurzame energieprojecten. Het bedrijf zit gevestigd aan de Ceintuurbaan. Met een klein vast team en flexibele schil werken ze aan uitdagingen en kansen in de energietransitie. Zij zijn actief in de ontwikkeling en exploitatie van publieke laadstations voor logistiek vervoer met strategisch partner AVIA Volt. Op strategische locaties en/of bedrijventerreinen bouwt E&CO samen met AVIA Volt en haar klanten aan een landelijk dekkend laadnetwerk voor logistiek vervoer, van elektrische bestelbussen tot e-trucks.

Daarnaast is E&CO actief betrokken bij de ontwikkeling van Smart Energy Hubs en flexibility services met mobiele batterijen om de energietransitie te versnellen. Hiermee willen ze een bijdrage leveren aan het voorkomen en/of oplossen van netcongestie.

Dankzij jarenlange ervaring op verschillende bedrijventerreinen kent E&CO het speelveld én de belangen van een goede samenwerking. E&CO wil maatschappelijk relevant en rendabel werken aan de energietransitie.

Lidmaatschap bij Ondernemersvereniging OVB
Op de vraag waarom E&CO zich heeft aangesloten bij Ondernemersvereniging OVB, geven Lars en Nick het volgende aan: ‘’ In onze projecten werken we veel met ondernemersverenigingen op bedrijventerreinen. We zien de meerwaarde van een ondernemersvereniging en zodoende vinden wij het belangrijk om zelf ook lid te worden van een ondernemersvereniging. We werken soms met partners uit de Randstad terwijl we hiervoor mogelijk bij bedrijven in Zwolle of zelfs de OVB terecht kunnen.’’

Bovendien onderschrijven ze alle thema’s die centraal staan binnen de ondernemersvereniging. ‘’Vitaliteit vinden we belangrijk, zo sporten we bijvoorbeeld elke week bij Peppergym om aan onze vitaliteit te werken. Daarnaast ondernemen we dagelijks op het snijvlak van mobiliteit en duurzaamheid. Een goede match dus!’’, aldus de oprichters van E&CO.

Laten we iets voor elkaar betekenen!
E&CO is actief op zoek naar locaties voor de ontwikkeling en exploitatie van hun snellaadstations in heel Nederland. Belangrijk is dat deze locaties toegang hebben tot een grote netaansluiting en/of dichtbij lokale opwek gevestigd zijn.

Nick en Lars: ‘’We komen graag in contact met partijen die grond, parkeerplaatsen of een buitenterrein willen verkopen of verhuren. Andersom kunnen wij bedrijven helpen die een uitdaging hebben op het gebied van netcongestie (lees: geen capaciteit voor het afnemen van extra energie of het terug leveren ervan)’’

Namens het bestuur van Ondernemersvereniging OVB heten wij E&CO nogmaals van harte welkom. We kijken er naar uit om elkaar te zien en te spreken tijdens één van onze netwerkbijeenkomsten.